viernes, 26 de junio de 2009

ESPORTISTES I ESPORTÍSSIMS

Fa uns quants anys, vaig fer un viatge un viatge llarg per l´oest del Canadà, va ser una gran experiència, ús podria explicar tres mil batalletes, peró anem al gra!!allà vaig conèixer una gent bona gent , en Miki i en Peter dos slovacs exiliats a Vancouver fanatics de l´esport i la muntanya, gent forta, dura, curtits en un règim comuniste i un país fred on els hiverns són durs i foscos, exiliats buscant el somni americà, tot per millorar la seva qualitat de vida i poder gaudir més de la muntanya, diguem-ne que ja s´havien americanitzat una mica fèia anys que corrien pel país, peró evidenment conservaven les seves arrels...desde el primer moment vam congeniar el seu concepte de l´esport i la muntanya era com el meu i els meus amics, o sigui prescindeix de tot el que no és imprescindible.Vancouver una ciutat espectacular, poder una de les millors ciutats del món per gaudir del outdoor,peró també una de les ciutats amb més yupis per metre quadrat, yupis ??? que és aixó??? vaig preguntar jo la primera vegada, dons pijos o pixapins de l´esport, o sigui aquells que en cuatre dies es compren el millor material, volen pujar les muntanyes més altes o volen assolir el reptes esportius més durs del planeta, quatre tatoos l´american exprés mejar ecologic ,dietes disociades i cap endavant!!! i si són una mica espavilats fins hi tot venen la moto als mitjans i es fan famosos, la gent els coneix els adoren volen ser com ells , viatjar a països llunyans fent competicions extremes i sovint subrealistes dignes del record guiness aixó sí amb la visa al darrera, cap problema doncs tothom fot el què vol com vol i quan vol, però no distorsionem la realitat i posem al mateix paner als esportistes de veritat gent que s´ha passat la vida lluitant per algo que moltes vegades no s´aconsegueix, i si s´aconsegueix no els coneix ni la portera de casa, i aquells altres esportíssims que es posen unes okley, es depilen,es compren el millor material, es fam una foto amb un somriure als llavis, i la meva dona em diu vaja tius aquests si que estan forts kuki!!!!

No hay comentarios: